Fiske ur en nybörjartjejs perspektiv

Hej på er alla läsare. Nu är det dags för ännu en ny skribent på denna blogg. Denna gång är det en tjej som gör entré.

Min erfarenhet av fiske är inte lång, men lite minnen från barndomen finns det i alla fall.
Min pappa var väldigt intresserad av fiske när jag var liten och barndomsminnena från när vi åkte ut med vår lilla motorbåt ligger mig nära till hands. Ofta tog vi med oss lite dricka och bullar, åkte ut en sen sommarkväll och trollade efter gös. När man fick napp var lyckan total!
Varför vi sen inte skaffade ny båt när våran sjönk en stormig höstdag vet jag faktiskt inte, men där tog min ”fiskekarriär” slut. Trodde jag i alla fall.

När jag blev tillsammans med Alex i höstas, insåg jag att jag nu skulle komma att börja fiska igen och igår var det dags för premiär. Och jag var som ett litet barn när Alex ordnade spöt jag skulle ha och tog fram dragen. ”Oh jag ser fram emot att fiska” var en av kommentarerna jag hade innan vi gick iväg. Jag såg verkligen fram emot att få komma ut och kasta lite igen, efter så här många år. Jag blev en tilldelad ett UL haspell-spö med en gul blackbee-spinnare som fungerar perfekt för aborre, och jag blev lovad att jag skulle få åtminstone en fisk innan vår premiärtur var slut.

Vi gick  ner till Edsviken och jag fick börja kasta. Ganska omgående fick jag napp – bottennapp! Det var sen det enda jag lyckades få på mitt drag under de 2.5 timmar vi var nere vid Edsviken. Efter en stund började jag tröttna, det blåste kallt och vi var hela tiden tvungna att flytta på oss eftersom isen flyttade på sig.

Hur var min första tur ute och fiska då? Jo det var kul, men hade jag inte frusit så mycket hade jag nog uppskattat det mer. Nästa gång kanske jag tycker det är roligare, och vem vet. Kanske får jag då min första fisk på över 10 år!!!

Välkommen att kommentera, vi svarar så fort vi kan!